همایش «نشان محبت» در گیلان برگزار می شود
کد خبر: 3772712
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

همایش «نشان محبت» در گیلان برگزار می شود

گروه اجتماعی - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان یکی از اقدامات این ستاد ‌را مشارکت در بازسازی عتبات دانست و گفت: بر این اساس همایشی تحت عنوان «نشان محبت» در گیلان برگزار می شود.

همایش «نشان محبت» در گیلان برگزار می شود

به گزارش ایکنا از گیلان، یونس رنجکش، فرماندار شهرستان آستارا روز گذشته، 24 آذرماه در دیدار با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان، اظهار کرد: ریشه های اعتقادات دینی، مذهبی و فرهنگی شهرستان آستارا بسیار عمیق و قابل تحسین است.

وی افزود: مهمترین نشان از ریشه دار بودن فرهنگ و اعتقادات دینی و مذهبی مردمان این شهرستان را می توان در بستر تاریخ جستجو کرد؛ به‌ویژه حدود 70 سال همسایگی با کشوری کمونیست که نتوانست تاثیری در این اعتقادات داشته باشد.

این مقام مسئول مردم آستارا را مرزبانان هویت فرهنگی و دینی ما دانست و اظهار کرد: از دیگر نمونه های بارز این هویت حضور چشمگیر مردم آستارا در مراسم‌های دینی و مذهبی به‌ویژه آیین های سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) و همچنین مشارکت در برنامه های ستاد اربعین و پذیرایی و استقبال از زائران خارجی همایش جهانی پیاده روی اربعین حسینی است.

فرماندار آستارا اضافه کرد: این استقبال و میزبانی خوب مردم موجب شده است تا در دو سال اخیر شاهد افزایش ورود زائرین تا دوبرابر نسبت به سال های گذشته باشیم؛ به طوری که امسال 15 هزار نفر خروج از مرز آستارا را داشته ایم.

رنجکش با قدردانی از روحیه مشارکت پذیری و همراهی مردم آستارا در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی خواستار توجه بیشتر مسئولان به رفع مشکلات زیرساختی این شهرستان شد.

غلامرضا عباسپور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان نیز، ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل اقدامات مؤثر و پیگیری های انجام گرفته در ستاد اربعین حسینی، گفت: این شهرستان از قابلیت های بسیاری برخوردار است که فرصت هایی همچون اربعین حسینی موجب شناخت بیشتر ظرفیت های آستارا می شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت خوب فرماندار در دو سال اخیر شاهد اقدامات موثری در به میدان آوردن ظرفیت های مردمی برای ستاد اربعین بوده ایم که نیاز است تا این مشارکت ها تداوم داشته باشد.

عباسپور بیان کرد: یکی از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان مشارکت در بازسازی عتبات است که بر این اساس همایشی تحت عنوان «نشان محبت» در استان برگزار می شود که برای آستارا هم برنامه ریزی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha